Service & Reparatie
Bij NOMAD weten we dat als producten goed gebruikt worden, ze soms schade oplopen. Om de levensduur van onze producten te verlengen, wordt er vaak standaard een repair patch meegeleverd. Kun je je product niet zelf repareren? Lees dan even verder hoe wij je kunnen helpen.
Garantie
Valt jouw product wellicht onder garantie. Lees hieronder onze voorwaarden.
Wat wordt er vergoed onder garantie?
NOMAD-producten zijn onderworpen aan strenge kwaliteitseisen. Daarom valt schade of gebreken die ontstaan zijn door een fout in het productieproces van een product, en binnen de garantietermijn vallen, onder garantie.
Of een product voldoet aan de bovenstaande eisen zal door één van onze experts worden beoordeeld.
Garantietermijn
Garantietermijn op slaapzakken, slaapmatten, tenten, rugzakken en accessoires geven wij: 2 jaar of 5 jaar*
Op sokken en kleding geven wij: 3 maanden*
*Deze garantie sluit schade uit die is veroorzaakt door ongelukken, onjuist gebruik, normale slijtage, schade veroorzaakt door vuur, scherpe randen (zoals stijgijzers, stenen, ski's, enz.) en verbleking van kleuren door langdurige blootstelling aan UV-straling. Wij zijn ons ervan bewust dat dergelijke beschadigingen kunnen voorkomen en in dergelijke gevallen garanderen wij een professionele reparatieservice tegen een eerlijke prijs om blijvend plezier van uw NOMAD-product te garanderen.
Hoe weet ik of mijn product onder garantie valt?
Weet je niet zeker of jouw product onder garantie valt? Ga dan onderstaand stappenplan even af.
Stap 1:
Ten eerste is het belangrijk om na te gaan waar je het beschadigde NOMAD-product hebt gekocht. NOMAD-producten zijn namelijk niet alleen via onze webshop, maar ook via diverse fysieke retailers, webshops of online marketplaces te koop. Wij behandelen alleen garantieclaims die van toepassing zijn op producten die direct via ons zijn aangeschaft.
Heb je je product direct bij ons, via www.nomad.nl aangeschaft? Neem dan contact met ons op via [email protected]. Heb je je product via één van onze marketplaces gekocht (bijvoorbeeld Bol.com), dien dan je claim in via de portal van de betreffende marketplace.
Heb je je product via een andere weg aangeschaft, bijvoorbeeld via een andere webshop of in een fysieke winkel? Dan raden we je aan om eerst terug te gaan naar de winkel waar je het product hebt gekocht. Garantie- en reparatievoorwaarden van derden kunnen verschillen met die van NOMAD.
Stap 2:
Zodra je weet bij wie je terecht moet voor je garantieclaim of reparatie-vraag, is het belangrijk om de volgende informatie mee te sturen:
- Een duidelijke omschrijving en/of foto van de klacht
- De datum waarop het product is aangeschaft
- Het aankoopbewijs van het product
- Je ordernummer
Zonder deze informatie kunnen wij je klacht niet goed in behandeling nemen.
Stap 3:
Naar aanleiding van de door jou toegestuurde informatie zullen we je verzoek in behandeling nemen. Wij zullen dit verzoek behandelen en jouw berichten met een reactie.
Reparatie
Valt je product niet onder garantie, maar wil je het toch laten repareren? Dat kan. Neem dan contact op met één van onderstaande servicepunten van NOMAD®. De kosten die verbonden zijn aan de reparatie, zijn voor eigen rekening.
Afhankelijk van het soort product, kun je bij onderstaande repair services terecht:
Nederland
Tenten
Alldek
De Wagenmaker 18
1851 PX Heiloo
Tel. 072 – 53 40 545
http://www.alldek.nl
Tassen, matten, slaapzakken, kleding
Repair Service Boer
Panoven 50
3401 RB IJsselstein
Tel. 030 – 68 82 049
www.repairserviceboer.nl
Duitsland & Oostenrijk
Tenten, tassen, matten, slaapzakken & kleding
Outdoor Service Team
Am Dorfanger 20
D-16515 Oranienburg
Tel. +49 (30) 9927 2086
http://www.outdoor-service.com
Woon je buiten de genoemde landen, zijn er onduidelijkheden, vragen of opmerkingen. Neem dan eerst contact op met onze klantenservice: [email protected]
Wij zullen je bericht zo snel mogelijk beantwoorden.