Verzending, ruilen en retourneren.
Bij NOMAD bieden we je de vrijheid om onze producten te kopen waar en wanneer je wilt, zelfs zonder een fysieke winkel in de omgeving. Om deze reden is onze website altijd toegankelijk en leveren we onze producten over de hele wereld. Hieronder vind je alle benodigde informatie over de verzending van je bestelling, je product ruilen of hoe je jou bestelde product kan retourneren.
Verzending en levertermijn
Na ontvangst van de betaling verzorgen we de verzending uiterlijk binnen twee werkdagen. Ons doel is om, indien mogelijk, om uw bestelling binnen 24 uur te verzenden.
Voor bestellingen die op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) voor 12.00 uur zijn geplaatst, geldt dat deze nog dezelfde dag worden verwerkt en de volgende dag geleverd. Bestellingen na 12:00 uur worden de volgende werkdag verzonden en doorgaans de dag daarna geleverd. Een bestelling in het weekend geplaatst? Dan mag je van ons verwachten dat wij de bestelling de eerstvolgende werkdag verzenden. Wij zetten ons in om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.
Mocht je twijfelen of je bestelling is gelukt. Je krijgt van ons altijd een bestelbevestiging gemaild. Controleer je mailbox of je deze hebt gehad. Vind je niks in je Postvak In, bestaat er een mogelijkheid dat deze mail in je SPAMbox is gekomen.
Nadat wij jouw bestelling hebben verzameld en gepakt overhandigen wij dit aan één van onze vervoerders.
Voor verzending werken wij samen met PostNL en DPD, onze betrouwbare partners die, net als wij, duurzaamheid serieus neemt. Tevens zullen zij jou een track en trace mail sturen met bezorgingsinformatie. Hiermee kan je jouw bestelling volgen.
Mocht je bestelling onverhoopt vertraagd zijn, gebruik dan de Track & Trace code om de status van je bestelling te volgen. Heb je geen code ontvangen? Neem dan contact met onze klantenservice.
Verzendkosten
Wij verzenden bestellingen boven de € 79,- kosteloos. Voor aankopen onder dit bedrag worden wel verzendkosten in rekening gebracht. De verzendkosten voor jouw locatie vind je in ons overzicht.
Let op: voor bestellingen buiten de EU kunnen bij levering extra invoerrechten gelden. De regels en tarieven variëren per land. Raadpleeg de douaneautoriteiten van jouw land voor meer informatie.
Door de gevolgen van de BREXIT is het helaas niet meer mogelijk om bestellingen in het Verenigd Koninkrijk te leveren.
Hierbij een overzicht van de verzendkosten en alle landen waarheen we versturen:
Land | Verzendkosten |
Nederland | € 5,95 |
België | € 7,49 |
Duitsland | € 7,49 |
Bosnië en Herzegovina | € 34,95 |
Bulgarije | € 27,95 |
Denemarken | € 14,95 |
Estland | € 16,95 |
Finland | € 24,95 |
Frankrijk | € 14,95 |
Griekenland | € 32,95 |
Hongarije | € 32,95 |
IJsland | € 74,95 |
Ierland | € 14,95 |
Italië | € 14,95 |
Kroatië | € 24,95 |
Letland | € 16,95 |
Liechtenstein | € 14,95 |
Litouwen | € 16,95 |
Luxemburg | € 8,49 |
Monaco | € 14,95 |
Noorwegen | € 24,95 |
Oostenrijk | € 14,95 |
Polen | € 14,95 |
Portugal | € 19,95 |
Roemenië | € 27,95 |
Servië | € 39,95 |
Slovenië | € 16,95 |
Slowakije | € 16,95 |
Spanje | € 16,95 |
Tsjechië | € 14,95 |
Verenigd Koninkrijk | € 14,95 |
Zweden | € 14,95 |
Zwitserland | € 14,95 |
Malta | € 24,95 |
Cyprus | € 24,95 |
Japan | € 34,95 |
China | € 34,95 |
Zuid-Korea | € 34,95 |
Aansprakelijkheid
Het kan altijd voorkomen dat jouw bestelling niet is zoals je van te voren had verwacht. NOMAD is niet aansprakelijk voor het niet leveren, vertragen, beschadigen of tekortkomen van producten als de oorzaak buiten onze redelijke controle valt.
Retourneren en ruilen
Wanneer je een product wilt retourneren of ruilen is het belangrijk om de juiste stappen te volgen. Hiermee zorgen we ervoor dat het proces soepel en zo spoedig mogelijk verloopt.
Wanneer je een product wilt retourneren
Je hebt bij ons de mogelijkheid om producten tot 30 dagen na aankoop te retourneren. Binnen 14 dagen na aankoop ben je niet verplicht om een reden voor je retour op te geven, maar we zouden het erg waarderen als je aangeeft waarom je het product wilt retourneren. Dit helpt ons om onze service voor jou en andere klanten te verbeteren!
Volg het stappenplan hieronder om je bestelling te retourneren zodat wij de best mogelijke service kunnen bieden:
Retourneren vanuit Nederland
Als je een product wilt retourneren vanuit Nederland, volg dan onderstaande stappen,
Let op; voor retouren vanuit het buitenland kijk naar de “Retourneren vanuit het buitenland”.
Stap 1:
Verpak de producten in de originele verpakking en sluit deze goed af. Voeg een notitie toe met je naam en ordernummer (tip; gebruik hiervoor de pakbon).
Let op dat de geretourneerde producten:
- Niet gebruikt, vuil of gereinigd zijn.
- In de originele verpakking zitten.
- Compleet en wederverkoopbaar zijn.
Stap 2:
Schrijf het onderstaande adres en antwoordnummer op de doos en lever het pakket in bij een PostNL-afgiftepunt. Door het antwoordnummer te gebruiken, hoef je geen kosten voor de retourzending te betalen.
The Nomad Company B.V.
p/a Bos Facilities Weert
Antwoordnummer 3229
3440 XB, De Meern, The Netherlands
Bewaar je Track & Trace-code totdat de retour is afgehandeld.
Je bent als verzender van de retour altijd verantwoordelijk voor de zending. Bewaar daarom het verzendbewijs goed totdat de retour is afgerond.
Stap 3:
Bij ontvangst controleren we de geretourneerde producten op gebruiksschade. Indien we schade of incomplete producten aantreffen, kunnen kosten in rekening worden gebracht. Zodra we de producten in goede staat ontvangen, wordt het aankoopbedrag teruggestort via dezelfde betaalmethode als de aankoop. Dit kan tot twee weken duren.
Retourneren vanuit het buitenland
Wanneer je een product wilt retourneren vanuit een ander land dan Nederland, volg dan de volgende stappen:
Stap 1.
Neem contact op met onze klantenservice via [email protected]
Geef in de mail je naam, ordernummer, hoeveel en wat je wilt retourneren. Je hoeft geen reden voor je retour op te geven, maar we zouden het erg waarderen als je aangeeft waarom je het product wilt retourneren. Dit helpt ons om onze service voor jou en andere klanten te verbeteren!
Onze supportafdeling neemt zo snel mogelijk contact met je op en voorziet je van duidelijke retourinstructies en het retourlabel.
Om je retour voor te bereiden kun je de volgende doen.
Stap 2:
Verpak de producten in de originele verpakking en sluit deze goed af. Voeg een notitie toe met je naam en ordernummer (tip; gebruik hiervoor de pakbon)
Let op dat de geretourneerde producten:
- Niet gebruikt, vuil of gereinigd zijn.
- In de originele verpakking zitten.
- Compleet en wederverkoopbaar zijn.
Door dit alvast voor te bereiden, wordt het retourproces zo soepel mogelijk afgehandeld.
Stap 3:
Bij ontvangst controleren we de geretourneerde producten op gebruiksschade. Indien we schade of incomplete producten aantreffen, kunnen kosten in rekening worden gebracht. Zodra we de producten in goede staat ontvangen, wordt het aankoopbedrag teruggestort via dezelfde betaalmethode als de aankoop. Dit kan tot twee weken duren.
Product omruilen
Is de maat niet juist of wil je een andere kleur? Ruilen kan eenvoudig door binnen 7 dagen na ontvangst contact op te nemen met onze supportafdeling zodat we je kunnen adviseren over de te nemen stappen.
Bestelling annuleren
Wil je een bestelling annuleren? Zorg dat je dit op tijd meldt. Wanneer de zending is overgedragen aan de vervoerder kunnen wij hier helaas niks meer aan doen.